Sezóna - rok 2025
VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE A VYSVETLIVKY
TU → ... dokument vo formáte PDF • Všeobecné informácie cestovnej kancelárie ELIT-Travel
POISTENIE
V cene každéj nami organizovanej cestovnej službe je zahrnuté poistenie pre prípad insolventnosti v zmysle zákona č.170/2018 Z.z., dojednané v Európskej cestovnej poisťovni.
Zároveň za príplatok ku každému zájazdu / cestovnej službe odporúčame uzatvoriť komplexné cestovné poistenie (KCP), sprostredkované pre poisťovňu UNIQA (UNIQA pojišťovna, a.s., pobočka poisťovne z iného členského štátu), ktoré pokrýva rôzne riziká - liečebné náklady v zahraničí, zodpovednosť za škodu, úraz, stornovanie zájazdu.
KCP sa dojednáva už pri objednávaní cestovnej služby a musí byť uhradené v plnej výške už pri úhrade zálohy za zájazd.
Balík komplexného cestovného poistenia sprostredkujeme v našej cestovnej kancelárii v dvoch verziách:
EURÓPA
1/ Balík Komfort 3,6 €/osoba/deň - kryje poistenie liečebných nákladov, batožiny, zodpovednosti za škodu, úrazu a STORNO zájazdu so spoluúčasťou 15%, a je limitované vekom pre osoby do 70 rokov.
2/ Balík Extra 5,2 €/osoba/deň - kryje poistné riziká ako pri balíku Komfort, ale Storno zájazdu je bez spoluúčasti do plnej výšky ceny zájazdu alebo zakúpených služieb a je pre osoby bez obmedzenia veku. Aby bolo storno poistenie kryté do plnej výšky ceny zájazdu bez spoluúčasti, tak je potrebné, aby sa toto cestovné poistenie klientovi uzatvorilo súčasne so zakúpením zájazdu resp. s úhradou prvej zálohy za zájazd.
SVET
1/ Balík Komfort 5,2 €/osoba/deň - kryje poistenie liečebných nákladov, batožiny, zodpovednosti za škodu, úrazu a STORNO zájazdu so spoluúčasťou 15%, a je limitované vekom pre osoby do 70 rokov.
2/ Balík Extra 6,5 €/osoba/deň - kryje poistné riziká ako pri balíku Komfort, ale Storno zájazdu je bez spoluúčasti do plnej výšky ceny zájazdu alebo zakúpených služieb a je pre osoby bez obmedzenia veku. Aby bolo storno poistenie kryté do plnej výšky ceny zájazdu bez spoluúčasti, tak je potrebné, aby sa toto cestovné poistenie klientovi uzatvorilo súčasne so zakúpením zájazdu resp. s úhradou prvej zálohy za zájazd.
Poistné balíky KOMFORT ako aj EXTRA v rozsahu krytia liečebných nákladov kryjú aj COVID ochorenie (napr. ak na Covid klient ochorie v zahraničí má kryté náklady do výšky poistného limitu 250 tis. Eur).
Poistné balíky KOMFORT ako aj EXTRA v rozsahu krytia storno zájazdu a nečerpaných služieb kryjú aj COVID ochorenie (napr. ak klient má pred vycestovaním pozitívny PCR test, akceptuje sa to ako dôvod pre storno zájazdu).
K poistným balíkom KOMFORT alebo EXTRA je možné rozšírenie poistenia tzv. pripoistením PANDEMIA, ktorým si klient môže dojednať krytie pre prípadný pobyt v povinnej karanténe (krytie pre refundáciu nákladov súvisiacich s povinnou karanténou ako sú náklady na ubytovanie a na návrat do vlasti) ako aj rozšírenie poistenia storno poplatku.
UBYTOVANIE
Nami ponúkané ubytovacie zariadenia sú rôznych kategórií, od čoho sa odvíja aj cena a kvalita ponúkaných služieb. Prideľovanie izieb je vždy v kompetencii ubytovacieho zariadenia. Nárok máte na ubytovacie zariadenie v tej kategórii, ktorú máte potvrdenú. Vybavenie, veľkosť a poloha jednotlivých izieb v tom istom zariadení nie sú vždy rovnaké. Jednoposteľové izby, aj keď s príplatkom, sú väčšinou menšie, môžu byť bez balkóna. Prístelka môže byť pohovka, rozkladací gauč, vysúvacia posteľ alebo rozťahovacie kreslo. Obdobie pred a po sezóne niekedy prináša so sebou riziko, že niektoré reštaurácie, obchody, diskotéky, bazény nie sú v prevádzke.
Fotografie zobrazujúce interiéry sú iba príkladom možných typov izieb a apartmánov v danom ubytovacom zariadení. Zobrazený nábytok a jeho usporiadanie sa môžu odlišovať od skutočnosti, nakoľko každé ubytovacie zariadenie si vyhradzuje právo v priebehu roka urobiť zmeny v usporiadaní nábytku, prípadne aj jeho doplnenie alebo výmenu.
NÁSTUP NA POBYT a DĹŽKA POBYTU
Pobyty v APARTMÁNOCH spravidla začínajú v sobotu a končia v sobotu, pokiaľ nie je uvedené inak. V HOTELOCH je väčšinou možný ľubovoľný nástupný deň a voliteľný počet nocí. Ak je pri konkrétnom ubytovacom zariadení možnosť iného nástupného dňa ako sobota a dĺžka pobytu na rôzny počet nocí – táto skutočnosť je uvedená pri príslušnej ponuke pod tabuľkovými cenami v „poznámkach“. Zákazník má takmer pri všetkých objektoch možnosť zakúpiť si dvoj - resp. viactýždňový pobyt, pričom cena pobytu je súčtom cien jednotlivých týždňov, spadajúcich do príslušných cenových pásiem, ak nie je uvedené inak. Ceny pobytov v apartmánoch a vo vilách platia pre celú ubytovaciu jednotku (t.j. 1 apartmán) s maximálnym počtom osôb, zodpovedajúcim počtu lôžok, uvedených pri príslušnej cene. Ubytovateľ môže odmietnuť ubytovať väčší počet osôb ako je uvedené na ubytovacom poukaze. Zľavy, príplatky a ďalšie súvislosti, ovplyvňujúce cenu, sú uvedené pri jednotlivých objektoch. Príplatok za „výhľad na more“ negarantuje z izby výhľad na more, označuje len orientáciu izby v smere na more a nezaručuje ani polohu izby – prízemie, poschodie. Možnosť ubytovania je v deň príchodu v popoludňajších hodinách väčšinou od 14:00 hod., v Taliansku po 15:00 hod. Izby musia byť posledný deň pobytu uvoľnené väčšinou do 09:00 / 10:00 hod.
Odporúčame Vám po ubytovaní prekontrolovať si hotelovú izbu alebo apartmán a prípadné závady alebo nedostatky nahlásiť priamo na hotelovej recepcii alebo v partnerskej agentúre.
V CHORVÁTSKU sa platí tzv. pobytový poplatok, ktorý spravidla nie je zahrnutý v cene, ale platí sa vopred v cestovnej kancelárii v určenej výške.
V TALIANSKU pobytový poplatok nie je zahrnutý v cene (ak to výslovne neuvádzame pri jednotlivých zariadeniach). Talianske mestá postupne zavádzajú pobytový poplatok v priebehu roku, niekedy zo dňa na deň a nestihnú nás o tom vopred informovať. Táto platba sa vždy platí v hotovosti na mieste.
Súkromné apartmány v CHORVÁTSKU
Všeobecný popis a vybavenie:
V niektorých strediskách ponúkame nepomenované, tzv. “no name“ apartmány, pri ktorých vopred nevieme presne definovať konkrétny apartmánový dom, jej vzdialenosť od pláže. Ich výhodou je podstatne nižšia cena, ako pri konkrétnych apartmánoch. Nachádzajú sa vo vilách, v ktorých je viac apartmánov rôznych typov a ktoré nie sú identické. Preto aj ich vybavenie, zariadenie a situovanie v dome je rôzne. Sú rozmiestnené po celom stredisku, a preto majú i rôznu vzdialenosť od pláže. V každej vile môže byť viac apartmánov samostatne uzamykateľných. V apt. sú vankúše, prikrývky, posteľná bielizeň, uteráky, väčšinou nie sú utierky, saponáty, zápalky, toaletný papier, odpadkové igelitové vrecká, mydlo. Pri včasnom objednaní je možné vyhovieť individuálnym požiadavkám zákazníkov, najmä v mimosezónnom období (napr. vzdialenosť od mora, nástupný deň – môže byť aj iný ako sobota, rôzna dĺžka pobytu).
V cene prenájmu je zahrnuté: paušálna spotreba energií (elektrina, plyn) a spotreba vody, použitie posteľnej bielizne a uterákov (výmena 1x týždenne), záverečné upratanie. Kuchynku si klienti vždy musia upratať sami. V niektorých súkromných apartmánoch a vilách môžu ubytovatelia požadovať finančnú zábezpeku (kauciu), vo výške cca 50 € pre prípadné spôsobené škody.
Apartmány v TALIANSKU
Nástup na pobyt a ukončenie pobytu – takmer vždy SOBOTA, pokiaľ nie je uvedené inak.
Všeobecný popis a vybavenie:
apartmány sa nachádzajú vo vilách, alebo v apartmánových domoch (rezidenciách), prípadne v tzv. villaggio (turistické stredisko, kemp). Ide o apartmány rôznych typov a ich vybavenie, zariadenie a situovanie v dome je rôzne. V apartmánoch sú vankúše a ľahké prikrývky; nie sú vlnené deky, uteráky, utierky, saponáty, zápalky, toaletný papier, odpadkové igelitové vrecká, mydlo.
Typológia apartmánov: Mono – jedna miestnosť (tzv. štúdio), Bilo – dve miestnosti, Trilo – tri miestnosti, Quadri – štyri miestnosti.
V jednej z miestností je kompletne vybavený kuchynský kút vrátane riadu na varenie a prestieranie, ktorý spravidla býva súčasťou obývacej miestnosti. V cene prenájmu nie je zahrnuté a platí sa na mieste (pokiaľ nie je uvedené inak): kaucia (zábezpeka) v uvedenej výške, ktorá bude vrátená, ak apartmán bude odovzdaný v poriadku. Poplatky za spotrebu energií (elektrina, plyn) a vody, záverečné upratanie sú buď už zahrnuté v cene, alebo sa priplácajú, a to buď vopred v CK alebo na mieste. Ďalšie požadované služby ako prenájom posteľnej bielizne, detská postieľka, pobyt so psom, zabezpečenie stravy a pod. je nutné vyžiadať vopred v CK, a platia sa však väčšinou na mieste.
STRAVOVANIE
Forma stravovania je uvedená v popise každého hotela, resp. ubytovacieho zariadenia. Kontinentálne raňajky pozostávajú väčšinou z kávy, čaju, pečiva, masla, džemu alebo syra, zriedkavo sú obohatené o salámu a vajíčka a môžu byť obsluhované alebo podávané formou bufetových stolov. Stravovanie formou bufetových stolov znamená voľnú konzumáciu z ponuky ubytovacieho zariadenia. Je však značný rozdiel vo výbere jedál v závislosti od kategórie hotelov. Servírované večere sú s obsluhou. Večere formou menu ponúkajú výber z niekoľkých kompletných menu, ktoré pozostáva z predjedla, hlavného jedla a dezertu. Niekedy sú šaláty (zelenina) a dezerty formou bufetu. Nápoje pri večeri, príp. obede nie sú v cene, pokiaľ to nie je výslovne uvedené. Klientov upozorňujeme na možnosť zmeškania objednanej stravy z dôvodu neskorého príchodu, alebo odchodu z ubytovacieho zariadenia. Pri ubytovaní v apartmánoch je možné pri niektorých ponukách doobjednať stravovanie zabezpečované v blízkych reštauráciách alebo v reštaurácii hotelového komplexu.
PLÁŽE
Údaje o vzdialenosti ubytovacieho zariadenia od pláže sú orientačné (vzdušnou čiarou). Pláže sú buď verejné – bezplatné, alebo súkromné, na ktorých je plážový servis buď zahrnutý v cene, alebo je za poplatok na mieste. Plážový servis pozostáva z 1 slnečníka + 2 ležadiel (príp. 1 ležadlo + 1 kreslo) na 1 izbu alebo na 1 apartmán. Ďalší set, ak oň máte záujem, je možné si zakúpiť priamo na mieste.
DOPRAVA
Klientom, ktorí si vybrali pobyt v niektorom stredisku v Chorvátsku alebo Taliansku, poskytujeme ako doplnkovú službu autobusovú kyvadlovú dopravu – za príplatok. Klienti, ktorí sa rozhodnú pre individuálnu dopravu, zodpovedajú sami za dodržanie termínu nástupu a ukončenie pobytu a za čerpanie služieb. Pri autobusovej doprave sú nástupné dni na pobyt pevne stanovené od soboty do soboty. Odchody autobusov sú vždy v piatok a návrat na Slovensko v nedeľu. Pri leteckej doprave v závislosti od stanovených letových dní. Popis kategórie autobusu uvádzame v cenníku pri každej krajine samostatne. Trasy a časy odchodov budú uvedené v cestovných dokladoch, ktoré dostanete 7 dní pred cestou. CK si vyhradzuje v prípade potreby alebo vyskytnutia sa iných skutočností, ktoré nie je možné vopred predvídať, právo na zmenu týchto údajov. Prvý a posledný deň autobusových a leteckých zájazdov je určený na prepravu a nie na samotnú dovolenku. Vzhľadom na nepredvídateľné okolnosti, ako sú napr. počasie, čakanie na hraničných priechodoch, technické problémy, môže prísť k predĺženiu doby prepravy. K našim pobytovým zájazdom do niektorých lokalít je možné si v našej CK zakúpiť aj leteckú dopravu. Zabezpečujeme ju na pravidelných linkách jednotlivých leteckých spoločností z rôznych letísk (Bratislava, Viedeň, Budapešť, Praha). Sprostredkovanie leteniek však nie je službou našej CK, ale službami leteckej spoločnosti a platia obchodné podmienky konkrétnej spoločnosti na danej linke (stornopodmienky, zmena mena pasažiera, zmena termínu, meškanie letu, zrušenie letu a pod.) a sú zverejnené na internetovej stránke každej spoločnosti. K leteckej doprave na požiadanie zabezpečujem aj transfer z letiska do ubytovacieho zariadenia.
DELEGÁT
Všetky pobyty zabezpečované našou CK sú ponímané ako pobyty individuálne cestujúcich klientov, preto v mieste pobytu nie je zabezpe-čený delegát, pokiaľ nie je výslovne uvedené pri konkrétnej ponuke. Obvykle však je k dispozícii v prípade problémov zástupca našej partnerskej cestovnej agentúry, ktorý poskytne telefonickú alebo osobnú asistenčnú službu. Počas letnej sezóny máme zabezpečenú stálu telefónnu službu na telefónnej linke 00421 905 627 765, ktorá je Vám k dispozícii v prípade nutného kontaktu s našou CK aj mimo pra-covných hodín a počas víkendov.
CENY
Uvedené ceny sú EUR a boli kalkulované ku dňu 01.12.2023. Všetky ceny pobytov sú uvádzané bez ceny za dopravu. Príplatky za rôzne doplnkové služby sa platia v našej cestovnej kancelárii. Možné príplatky, ktoré sa uhrádzajú na mieste, musia byť nahlásené v CK pri uzatváraní zmluvy (okrem vstupov napr. na pláž). Tieto služby nie sú službami CK ELIT-Travel, ale zahraničných partnerov, a preto naša CK nezodpovedá za ich plnenie a kvalitu.
ZĽAVY NA DETI
Pri poskytnutých detských zľavách je rozhodujúci vek dieťaťa k poslednému dňu zájazdu (napr. ak platí zľava do 12 rokov, to znamená, že 12. rok dieťa môže dovŕšiť až po ukončení čerpania služieb).
FAKULTATÍVNE VÝLETY
Pre lepšie spoznanie navštívenej krajiny Vám odporúčame spestriť si dovolenkový pobyt fakultatívnymi výletmi. Zakúpiť si ich môžete u nášho zahraničného partnera na pobytovom mieste, a to buď prostredníctvom delegáta, resp. pracovníka agentúry, alebo priamo na recepcii ubytovacích zariadení. Naša cestovná kancelária nenesie zodpovednosť za prípadné nedostatky.
SKUPINY
Vo vybraných termínoch ponúkame za špeciálne ceny výhodné ponuky pre skupiny, najmä v letoviskách v Chorvátsku a v Taliansku. Na tieto ponuky sa už nevzťahujú žiadne iné ZĽAVY. V prípade, ak ste skupina (min. 25 osôb) a vyberiete si z nášho katalógu niektorú z ponúk neoznačenej ako „špeciálna ponuka pre skupiny“, cenu Vám vykalkulujeme na základe Vašej požiadavky.
OBJEDNÁVKY
Podmienkou účasti na zájazde je uzatvorenie Zmluvy o obstaraní zájazdu, súčasťou ktorej sú Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch. Dobrá informovanosť o zmluvných podmienkach, o rozsahu a obsahu ponúkaných služieb je jedným z predpokladov spokojnosti zákazníka. Prosíme Vás, aby ste sa vo vlastnom záujme oboznámili so všetkými informáciami a zmluvnými podmienkami. Podpisom zmluvy potvrdzujete, že sú Vám tieto informácie a podmienky známe a súhlasíte s nimi. Zmluvu si môžete vyžiadať osobne v našej CK, telefonicky, vytlačiť z našej web-stránky, prípadne uzatvoriť u niektorej z našich viac ako 300 partnerských cestovných kancelárií a agentúr.
NA ZÁVER
Odporúčame Vám vziať si so sebou prípravky proti hmyzu, ktorý sa niekedy môže vyskytnúť vo väčšom množstve. Neodporúčame Vám vziať si drahé šperky a cennosti. Ak je v hoteli k dispozícii trezor, odporúčame Vám cestovné doklady, peniaze, platobné karty a iné cenné predmety uložiť si do trezoru.
Poukaz na služby (VOUCHER) je zákazníkovi vystavený po zaplatení celej čiastky ceny zájazdu, obyčajne najneskôr 7 dní pred nástupom na zájazd. Spôsob doručenia dokladov je vecou dohody – e-mailom, poštou, osobne.
Cestovná kancelária si vyhradzuje právo na chybu publikovaných cien alebo termínov, záväzná pre predávajúceho aj kupujúceho je iba cena uvedená v platnej Zmluve o poskytnutí cestovných služieb alebo Zmluve o zájazde.